Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32311
Title: Подходы к формированию модели индикаторов цифровых компетенций педагогических работников вузов
Other Titles: Approaches to forming a model of indicators of digital competences of teachers of higher education
Authors: Сысоева, Л. А.
Sysoeva, L. A.
Issue Date: 2020
Publisher: РГППУ
Citation: Сысоева, Л. А. Подходы к формированию модели индикаторов цифровых компетенций педагогических работников вузов / Л. А. Сысоева // Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2020. — № 3. — С. 100-105.
Abstract: In article the model of indicators of digital competences of pedagogical workers of universities, developed taking into account the recommendations of the DigCompEdu is considered. The description of indicators for determining the level of achievements of competence in the use of digital technologies in the evaluation and monitoring of educational activities is given.
Представлено описание модели индикаторов цифровых компетенций педагогических работников вузов, разработанной с учетом рекомендаций DigCompEdu. Приводится описание индикаторов для определения уровня достижений компетенций по использованию цифровых технологий при проведении оценки и контроля в ходе образовательной деятельности.
Keywords: DIGITAL COMPETENCES
MODEL OF DIGITAL COMPETENCES
INDICATORS OF DIGITAL COMPETENCES
ЦИФРОВЫЕ КОМПЕТЕНЦИИ
МОДЕЛЬ ЦИФРОВЫХ КОМПЕТЕНЦИЙ
ИНДИКАТОРЫ ЦИФРОВЫХ КОМПЕТЕНЦИЙ
ISSN: 2587-6910
DOI: 10.17853/2587-6910-2020-03-100-105
Russian Science Citation Index Identifier: 43950061
Origin: Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2020. — № 3
Appears in Collections:Новые информационные технологии в образовании и науке

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nito_2020_3_023.pdf182,27 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.