Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32314
Title: Цифровые платформы: аспекты развития в научно-образовательной сфере
Other Titles: Digital platforms: aspect of development in the scientific and educational sphere
Authors: Анахов, C. В.
Анахов, Д. С.
Anakhov, S. V.
Anakhov, D. S.
Issue Date: 2020
Publisher: РГППУ
Citation: Анахов, C. В. Цифровые платформы: аспекты развития в научно-образовательной сфере / C. В. Анахов, Д. С. Анахов // Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2020. — № 3. — С. 6-15.
Abstract: The analysis of the current development of digital platforms in the scientific and educational sphere is presented. The characteristic structure of such platforms is described, their classification is given, and the evolution of their development is shown. The current problems of creating and developing digital platforms that affect the effectiveness of their use in the modern scientific and educational environment are identified.
Представлен анализ современного развития цифровых платформ в научной и образовательной сферах. Описана их характерная структура, дана классификация, показана эволюция развития. Обозначены имеющиеся на данный момент проблемы создания и развития цифровых платформ, сказывающиеся на эффективности их использования в современной научно-образовательной среде.
Keywords: DIGITAL PLATFORMS
MASS OPEN ONLINE COURSES
EDUCATIONAL ENVIRONMENT
SCIENTIFIC SPHERE
TRAINING PLATFORM
INFORMATION TECHNOLOGIES
ЦИФРОВЫЕ ПЛАТФОРМЫ
МАССОВЫЕ ОТКРЫТЫЕ ОНЛАЙН-КУРСЫ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНАЯ СРЕДА
НАУЧНАЯ СФЕРА
ПЛАТФОРМА ОБУЧЕНИЯ
ИНФОРМАЦИОННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 2587-6910
DOI: 10.17853/2587-6910-2020-03-6-15
Russian Science Citation Index Identifier: 43950042
Origin: Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2020. — № 3
Appears in Collections:Новые информационные технологии в образовании и науке

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nito_2020_3_004.pdf590,92 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.