Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32533
Title: Экологизация естественнонаучных дисциплин как условие формирования экологической компетенции будущего фармацевта
Other Titles: Ecologization of natural science subjects like a formation requirement of future pharmacist’s ecological competence
Authors: Гузанов, Б. Н.
Бурцева, Т. В.
Guzanov, B. N.
Burtceva, T. V.
Issue Date: 2009-06
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Гузанов, Б. Н. Экологизация естественнонаучных дисциплин как условие формирования экологической компетенции будущего фармацевта / Б. Н. Гузанов, Т. В. Бурцева // Образование и наука. — 2009. — № 6. — С. 59-69.
Abstract: In the given article the conditions of environmental competence formation in the key competences system have been defined by the example of the pharmaceut-ists’ training. It has been shown, that environmental up-bringing is an integral part of the socialization process and must be fulfilled among younger students through introduction of environmental science into the natural sciences syllabus
В статье на примере подготовки фармацевта определены условия, оказывающие предметное влияние на формирование экологической компетенции в системе ключевых компетенций. Показано, что экологическое воспитание является неотъемлемой частью социализации обучаемого и должно осуществляться начиная с младших курсов, в частности в процессе экологизации дисциплин естественнонаучного блока
Keywords: ENVIRONMENTAL SCIENCE
INTEGRATION
SOCIALIZATION
COMPETENCE
NATURAL SCIENCES SYLLABUS
PROFESSIONAL ACTIVITY
ЭКОЛОГИЯ
ИНТЕГРАЦИЯ
СОЦИАЛИЗАЦИЯ
КОМПЕТЕНТНОСТЬ
ЕСТЕСТВЕННОНАУЧНАЯ ПОДГОТОВКА
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №6
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_06_1_008.pdf356,17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.