Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32552
Title: Преемственность функций и методов дисциплин экономического образования будущих менеджеров
Other Titles: Continuity of Economic Education of Managers-to-be
Authors: Крупнова, Е. В.
Krupnova, E. V.
Issue Date: 2009-06
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Крупнова, Е. В. Преемственность функций и методов дисциплин экономического образования будущих менеджеров / Е. В. Крупнова // Образование и наука. — 2009. — № 6. — С. 31-37.
Abstract: The paper considers the problem of methodological and methodic continuity of reading economic subjects to future managers. The common content of economic subjects is based on the similar functions of the theory of economics and other economic sciences. The author presents the means of forming an integral understanding of economic issues on the example of teaching theory of economics, logistics, marketing, anti-crisis management
В статье рассматривается проблема методологической и методической преемственности преподавания и изучения дисциплин экономического блока образовательной подготовки будущих менеджеров. Содержательное единство экономических дисциплин основано на общности функций экономической теории и других экономических наук. На примере изучения экономической теории, логистики, маркетинга, антикризисного управления демонстрируются возможности формирования у студентов целостного представления о проблемах экономического развития общества и управлении экономикой
Keywords: ECONOMIC EDUCATION
FUNCTIONS OF THE THEORY OF ECONOMICS: COGNITION
PROGNOSIS
PRACTICE; MARKETING
LOGISTICS
MANAGEMENT
CONTINUITY OF ECONOMIC EDUCATION OF MANAGERS
ЭКОНОМИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ФУНКЦИИ ЭКОНОМИЧЕСКОЙ ТЕОРИИ: ПОЗНАВАТЕЛЬНАЯ ФУНКЦИЯ
ПРОГНОСТИЧЕСКАЯ ФУНКЦИЯ
ПРАКТИЧЕСКАЯ ФУНКЦИЯ; МАРКЕТИНГ
ЛОГИСТИКА; ЭКОНОМИЧЕСКИЕ ДИСЦИПЛИНЫ УПРАВЛЕНЧЕСКОГО ПЛАНА; ПРЕЕМСТВЕННОСТЬ В ЭКОНОМИЧЕСКОМ ОБРАЗОВАНИИ МЕНЕДЖЕРОВ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №6.2
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_06_2_005.pdf319,6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.