Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32564
Title: Развитие информационной компетентности преподавателя вуза в системе повышения квалификации
Other Titles: Development of Information Competence of Lectureres in the System of Raising Qualification
Authors: Бучельников, В. В.
Butchelnikov, O. L.
Issue Date: 2009-06
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Бучельников, В. В. Развитие информационной компетентности преподавателя вуза в системе повышения квалификации / В. В. Бучельников // Образование и наука. — 2009. — № 6. — С. 113-120.
Abstract: The paper is devoted to theoretical aspects of development of the information competence of the lecturer of higher school in the context of the system of improvement in professional skills, the essence description of information competence, criteria, indicators and levels of its development being given. Stages, goals and trends of development of the information competence of the lecturer, as well as possible variants of fixing levels of development of this key competence are presented
Статья посвящена теоретическим аспектам развития информационной компетентности преподавателя вуза в рамках системы повышения квалификации. Приведены сущностная характеристика информационной компетентности, критерии, показатели и уровни ее формирования. Определены этапы, задачи и направления развития данной ключевой компетенции, а также возможные варианты фиксации ее уровней
Keywords: COMPETENCE
INFORMATION COMPETENCE
THE LECTURER OF THE HUMANITIES
THE SYSTEM OF RAISING PROFESSIONAL QUALIFICATION
COMPETENCE DEVELOPMENT
КОМПЕТЕНТНОСТЬ
ИНФОРМАЦИОННАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ
ПРЕПОДАВАТЕЛЬ ГУМАНИТАРНЫХ ДИСЦИПЛИН
СИСТЕМА ПОВЫШЕНИЯ КВАЛИФИКАЦИИ
УРОВНИ РАЗВИТИЯ ИНФОРМАЦИОННОЙ КОМПЕТЕНТНОСТИ ПРЕПОДАВАТЕЛЯ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №6.2
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_06_2_016.pdf326,29 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.