Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32679
Title: | Модель преподавания учебной дисциплины: дидактический аспект |
Other Titles: | A Model of Teaching Academic Subjects |
Authors: | Папуловская, Н. В. Papulovskaya, N. V. |
Issue Date: | 2009-11 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Папуловская, Н. В. Модель преподавания учебной дисциплины: дидактический аспект / Н. В. Папуловская // Образование и наука. — 2009. — № 11. — С. 96-103. |
Abstract: | The paper describes one of higher school didactic categories – a teaching model design; differences between training and teaching models analysed, the necessity to construct both models in pedagogical practice proved. Methodologial recommendations on the teaching model design are given В статье рассматривается один из вопросов дидактики высшей школы – построение модели преподавания. Выявляется разница между моделями обучения и преподавания, обосновывается необходимость построения обеих моделей в педагогической практике. Даются методические рекомендации построения модели преподавания учебной дисциплины |
Keywords: | TEACHING MODEL TRAINING MODEL COMPETENCE PEDAGOGICAL TECHNOLOGY METHODS МОДЕЛЬ ПРЕПОДАВАНИЯ МОДЕЛЬ ОБУЧЕНИЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ТЕХНОЛОГИЯ МЕТОДИКА ОБУЧЕНИЯ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2009. №11 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2009_11_013.pdf | 379,79 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.