Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32741
Title: Функционально-деятельностный подход к определению «ключевых» видов компетентности педагога дошкольного образования
Other Titles: Functional activity approach to determination of «key» species competence of preschool education pedagogue
Authors: Сваталова, Т. А.
Svatalova, T. A.
Issue Date: 2009-04
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Сваталова, Т. А. Функционально-деятельностный подход к определению «ключевых» видов компетентности педагога дошкольного образования / Т. А. Сваталова // Образование и наука. — 2009. — № 4. — С. 56-64.
Abstract: The article describes the professional key competence definition of pre-school teachers in the additional vocational education system. Revealing of the pre-school teacher professional activity functions and сconsidering their specific features during interaction with a subject (culture and its model is the content of preschool education) and object of work (the child of preschool age), is the starting theses
В статье рассматриваются подходы к определению «ключевых» видов компетентности педагогов дошкольного образования в системе повышения квалификации. В качестве исходных положений избраны функции профессиональной деятельности педагогов и специфика их взаимодействия с предметом (содержанием дошкольного образования) и объектом труда (ребенком дошкольного возраста)
Keywords: PROFESSIONAL COMPETENCIES
KEY COMPETENCIES
PROFESSIONAL ACTIVITY FUNCTIONS
PROFESSIONAL READINESS
ADDITIONAL VOCATIONAL EDUCATION
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ ПЕДАГОГОВ ДОШКОЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ
«КЛЮЧЕВЫЕ» КОМПЕТЕНЦИИ ПЕДАГОГОВ ДОШКОЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ
ФУНКЦИИ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ПЕДАГОГОВ ДОШКОЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №4
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_04_006.pdf316,49 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.