Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32741
Title: | Функционально-деятельностный подход к определению «ключевых» видов компетентности педагога дошкольного образования |
Other Titles: | Functional activity approach to determination of «key» species competence of preschool education pedagogue |
Authors: | Сваталова, Т. А. Svatalova, T. A. |
Issue Date: | 2009-04 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Сваталова, Т. А. Функционально-деятельностный подход к определению «ключевых» видов компетентности педагога дошкольного образования / Т. А. Сваталова // Образование и наука. — 2009. — № 4. — С. 56-64. |
Abstract: | The article describes the professional key competence definition of pre-school teachers in the additional vocational education system. Revealing of the pre-school teacher professional activity functions and сconsidering their specific features during interaction with a subject (culture and its model is the content of preschool education) and object of work (the child of preschool age), is the starting theses В статье рассматриваются подходы к определению «ключевых» видов компетентности педагогов дошкольного образования в системе повышения квалификации. В качестве исходных положений избраны функции профессиональной деятельности педагогов и специфика их взаимодействия с предметом (содержанием дошкольного образования) и объектом труда (ребенком дошкольного возраста) |
Keywords: | PROFESSIONAL COMPETENCIES KEY COMPETENCIES PROFESSIONAL ACTIVITY FUNCTIONS PROFESSIONAL READINESS ADDITIONAL VOCATIONAL EDUCATION ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ ПЕДАГОГОВ ДОШКОЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ «КЛЮЧЕВЫЕ» КОМПЕТЕНЦИИ ПЕДАГОГОВ ДОШКОЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ ФУНКЦИИ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ПЕДАГОГОВ ДОШКОЛЬНОГО ОБРАЗОВАНИЯ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2009. №4 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2009_04_006.pdf | 316,49 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.