Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32762
Title: | Формирование профессионально-значимых качеств личности будущего инженера в геометро-графических дисциплинах |
Other Titles: | Occupational important quality formation of future engineer’s personality in geometry and graphical disciplines |
Authors: | Иващенко, Г. А. Ivaschenko, G. A. |
Issue Date: | 2009-05 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Иващенко, Г. А. Формирование профессионально-значимых качеств личности будущего инженера в геометро-графических дисциплинах / Г. А. Иващенко // Образование и наука. — 2009. — № 5. — С. 23-31. |
Abstract: | The article devoted to engineering thinking and its formation as one of the most important professionally significant qualities of an engineer’s personality on the mastering geometro-graphic disciplines basis. The author reveals some problems in teaching geometro-graphic disciplines and offers possible ways for their solving. The system of educational methods has been developed to form an engineer’s personality competitive qualities Статья посвящена вопросам формирования с помощью геометро-графических дисциплин важнейшего профессионально-значимого качества инженера – конструкторского мышления. Выявлены проблемы преподавания геометро-графических дисциплин и пути возможного их преодоления. Разработана система приемов воздействия на процессы обучения и воспитания, способствующая развитию конкурентоспособных качеств личности будущего специалиста |
Keywords: | VOCATIONAL EDUCATION SPATIAL AND VISUAL THINKING ENGINEERING AND CONSTRUCTIVE THINKING VERBAL THINKING INDIVIDUAL EDUCATIONAL TRAJECTORY ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПРОСТРАНСТВЕННО-ОБРАЗНОЕ МЫШЛЕНИЕ ИНЖЕНЕРНО-КОНСТРУКТОРСКОЕ МЫШЛЕНИЕ ВЕРБАЛЬНОЕ МЫШЛЕНИЕ ИНДИВИДУАЛЬНАЯ ТРАЕКТОРИЯ ОБУЧЕНИЯ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2009. №5 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2009_05_004.pdf | 348,98 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.