Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32762
Title: Формирование профессионально-значимых качеств личности будущего инженера в геометро-графических дисциплинах
Other Titles: Occupational important quality formation of future engineer’s personality in geometry and graphical disciplines
Authors: Иващенко, Г. А.
Ivaschenko, G. A.
Issue Date: 2009-05
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Иващенко, Г. А. Формирование профессионально-значимых качеств личности будущего инженера в геометро-графических дисциплинах / Г. А. Иващенко // Образование и наука. — 2009. — № 5. — С. 23-31.
Abstract: The article devoted to engineering thinking and its formation as one of the most important professionally significant qualities of an engineer’s personality on the mastering geometro-graphic disciplines basis. The author reveals some problems in teaching geometro-graphic disciplines and offers possible ways for their solving. The system of educational methods has been developed to form an engineer’s personality competitive qualities
Статья посвящена вопросам формирования с помощью геометро-графических дисциплин важнейшего профессионально-значимого качества инженера – конструкторского мышления. Выявлены проблемы преподавания геометро-графических дисциплин и пути возможного их преодоления. Разработана система приемов воздействия на процессы обучения и воспитания, способствующая развитию конкурентоспособных качеств личности будущего специалиста
Keywords: VOCATIONAL EDUCATION
SPATIAL AND VISUAL THINKING
ENGINEERING AND CONSTRUCTIVE THINKING
VERBAL THINKING
INDIVIDUAL EDUCATIONAL TRAJECTORY
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПРОСТРАНСТВЕННО-ОБРАЗНОЕ МЫШЛЕНИЕ
ИНЖЕНЕРНО-КОНСТРУКТОРСКОЕ МЫШЛЕНИЕ
ВЕРБАЛЬНОЕ МЫШЛЕНИЕ
ИНДИВИДУАЛЬНАЯ ТРАЕКТОРИЯ ОБУЧЕНИЯ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2009. №5
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2009_05_004.pdf348,98 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.