Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32941
Title: Травмирующие события как фактор, детерминирующий формирование личностной беспомощности у детей
Other Titles: Traumatizing events like a factor determining of forming personality at helpless children
Authors: Циринг, Д. А.
Tsuring, D. A.
Issue Date: 2008-09
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Циринг, Д. А. Травмирующие события как фактор, детерминирующий формирование личностной беспомощности у детей / Д. А. Циринг // Образование и наука. — 2008. — № 6. — С. 85-91.
Abstract: In this article the problem of influence of vital events on formation of personal feebleness is considered. Procedure of creation «the Questionnaire of injuring events» is described. Results of research of amount and contents of injuring events in life of children distinguished by personal feebleness are analyzed.
В статье рассматривается проблема влияния жизненных событий на формирование личностной беспомощности. Описывается процедура создания «Опросника травмирующих событий». Анализируются результаты исследования количества и содержания травмирующих событий в жизни детей, отличающихся личностной беспомощностью.
Keywords: THEORY OF EDUCATION
METHODOLOGY EDUCATION
PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY
MANAGEMENT OF EDUCATION
PROFESSIONAL EDUCATION
PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS
EDUCATIONAL TECHNOLOGIES
ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ
УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2008. №6
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2008_06_012.pdf249,44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.