Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32965
Title: Ценностный потенциал физической культуры в развитии физических и нравственных качеств пожилых людей
Other Titles: A value potential of physical training in development of physical, morality and mental elder person’s qualities
Authors: Рямова, К. А.
Розенфельд, А. С.
Rjamova, K. A.
Rozenfeld, A. S.
Issue Date: 2008-10
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Рямова, К. А. Ценностный потенциал физической культуры в развитии физических и нравственных качеств пожилых людей / К. А. Рямова, А. С. Розенфельд // Образование и наука. — 2008. — № 7. — С. 94-102.
Abstract: Development of values of physical training promotes active influence not only on physical abilities of the elderly persons, but also on their feelings, consciousness, mentality, intelligence that provides formation of steady socially-psychological displays: positive motivations, valuable orientations, interests and needs for sphere of physical activity and healthy style of a life.
Освоение ценностей физической культуры не только способствует развитию физических способностей пожилых людей, но и воздействует на их чувства, сознание, психику, интеллект, обеспечивая формирование устойчивых социально-психологических проявлений: положительных мотиваций, ценностных ориентаций, интересов и потребностей в сферах физической активности и здорового стиля жизни.
Keywords: THEORY OF EDUCATION
METHODOLOGY EDUCATION
PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY
MANAGEMENT OF EDUCATION
PROFESSIONAL EDUCATION
PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS
EDUCATIONAL TECHNOLOGIES
ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ
УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2008. №7
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2008_07_013.pdf303,12 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.