Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/32997
Title: Реализация рефлексивного подхода в проектировании курса элементарной математики (стереометрии)
Other Titles: A realization of reflexive approach to projection of course elementary math by institute of higher education’s teacher (stereometry)
Authors: Липатникова, И. Г.
Утюмова, Е. А.
Lipatnikova, I. G.
Utumova, E. A.
Issue Date: 2008-02
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Липатникова, И. Г. Реализация рефлексивного подхода в проектировании курса элементарной математики (стереометрии) / И. Г. Липатникова, Е. А. Утюмова // Образование и наука. — 2008. — № 1. — С. 126-134.
Abstract: In the article within the framework of the reflective approach it is considered the process of designing a rate of stereometry. The idea of self-education is put in a basis of designing, requirements to substantial and remedial components, design stages are defined. The reflection enables to use new ideas for construction of a rate to increase vocational training the future experts.
В статье в рамках рефлексивного подхода рассматривается процесс проектирования курса стереометрии. В основу проектирования оложена идея самообразования, определяются требования к содержательному и процессуальному компонентам, этапы проектирования. Рефлексия дает возможность использовать новые идеи для построения курса, повысить профессиональную подготовку будущих специалистов.
Keywords: THEORY OF EDUCATION
METHODOLOGY EDUCATION
PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY
MANAGEMENT OF EDUCATION
PROFESSIONAL EDUCATION
PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS
EDUCATIONAL TECHNOLOGIES
ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ
УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2008. №1
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2008_01_016.pdf406,65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.