Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33000
Title: | Педагогические стратегии актуализации смыслообразующего потенциала педагогического взаимодействия |
Other Titles: | Pedagogic strategies of semantics’ actualization of educational interaction’s potential |
Authors: | Евдокимова, Е. Г. Evdokimiva, E. G. |
Issue Date: | 2008-12 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Евдокимова, Е. Г. Педагогические стратегии актуализации смыслообразующего потенциала педагогического взаимодействия / Е. Г. Евдокимова // Образование и наука. — 2008. — № 9. — С. 25-33. |
Abstract: | The activity of teacher directing to actualization of pedagogic interaction’s semantic potential is analyzed in the article. Pedagogic strategies ensuring interpretation, an agreement, a cognitive activity and a ranking of notional uncertainty are considered. В статье анализируется деятельность педагога, направленная на актуализацию смыслообразующего потенциала педагогического взаимодействия. Рассматриваются педагогические стратегии, обеспечивающие интерпретацию, согласование, познавательную активность и упорядочивание смысловой неопределенности. |
Keywords: | THEORY OF EDUCATION METHODOLOGY EDUCATION PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY MANAGEMENT OF EDUCATION PROFESSIONAL EDUCATION PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS EDUCATIONAL TECHNOLOGIES ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2008. №9 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2008_09_004.pdf | 301,18 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.