Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33000
Title: Педагогические стратегии актуализации смыслообразующего потенциала педагогического взаимодействия
Other Titles: Pedagogic strategies of semantics’ actualization of educational interaction’s potential
Authors: Евдокимова, Е. Г.
Evdokimiva, E. G.
Issue Date: 2008-12
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Евдокимова, Е. Г. Педагогические стратегии актуализации смыслообразующего потенциала педагогического взаимодействия / Е. Г. Евдокимова // Образование и наука. — 2008. — № 9. — С. 25-33.
Abstract: The activity of teacher directing to actualization of pedagogic interaction’s semantic potential is analyzed in the article. Pedagogic strategies ensuring interpretation, an agreement, a cognitive activity and a ranking of notional uncertainty are considered.
В статье анализируется деятельность педагога, направленная на актуализацию смыслообразующего потенциала педагогического взаимодействия. Рассматриваются педагогические стратегии, обеспечивающие интерпретацию, согласование, познавательную активность и упорядочивание смысловой неопределенности.
Keywords: THEORY OF EDUCATION
METHODOLOGY EDUCATION
PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY
MANAGEMENT OF EDUCATION
PROFESSIONAL EDUCATION
PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS
EDUCATIONAL TECHNOLOGIES
ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ
УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2008. №9
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2008_09_004.pdf301,18 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.