Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33043
Title: Педагогика взросления как новая область знания и воспитательной практики
Other Titles: The pedagogics of mature like a new sphere of knowledge and educational practice
Authors: Фиофанова, О. А.
Fiofanova, O. A.
Issue Date: 2008-02
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Фиофанова, О. А. Педагогика взросления как новая область знания и воспитательной практики / О. А. Фиофанова // Образование и наука. — 2008. — № 1. — С. 23-33.
Abstract: The considered new area of pedagogical knowledge and practice – pedagogics aduitance. Proved its subject and tasks, connection with other sciences. The position of the teacher as intermediary in development aduitance the child is analyzed. Pedagogical technologies of the organization of modalities aduitance in educational practice are represented.
Рассматривается новая область педагогического знания и практики – педагогика взросления. Обосновывается ее предмет, задачи и связь с другими науками. Анализируется позиция педагога как посредника в освоении взрослости ребенком. Представляются педагогические технологии организации модальностей взросления в воспитательной практике.
Keywords: THEORY OF EDUCATION
METHODOLOGY EDUCATION
PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY
MANAGEMENT OF EDUCATION
PROFESSIONAL EDUCATION
PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS
EDUCATIONAL TECHNOLOGIES
ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ
УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2008. №1
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2008_01_004.pdf352,9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.