Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33054
Title: | Профессиональные стандарты как основа разработки структуры и содержания стандартов профессионального образования и модульных образовательных программ |
Other Titles: | Professional code like an elaboration’s basis of structure and content of professional education and modular educational program’s code |
Authors: | Коновалова, Ю. В. Konovalova, J. V. |
Issue Date: | 2008-02 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Коновалова, Ю. В. Профессиональные стандарты как основа разработки структуры и содержания стандартов профессионального образования и модульных образовательных программ / Ю. В. Коновалова // Образование и наука. — 2008. — № 1. — С. 34-41. |
Abstract: | This article says it is necessary to take a new approach at creating of third generation educational standards for vocational education and creating of modular structure for educational programs on the basis of professional standards. The procedure of development of modular educational program with general logic which consists in its orientation on abilities (skills) development and achievement of training results meeting requirements of employers and assumes perfection of assessment procedures due to reorientation to skills assessment is offered to readers’ attention. Feature to organize educational process becomes the practice-focused training. В статье обосновывается необходимость нового подхода к проектированию образовательных стандартов НПО и СПО третьего поколения и модульной структуры образовательных программ на базе профессиональных стандартов. Предлагается методика разработки модульной образовательной программы, направленной на освоение компетенций и достижение результатов обучения соответственно требованиям работодателей. |
Keywords: | THEORY OF EDUCATION METHODOLOGY EDUCATION PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY MANAGEMENT OF EDUCATION PROFESSIONAL EDUCATION PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS EDUCATIONAL TECHNOLOGIES ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ |
ISSN: | 1994-8581 |
Origin: | Образование и наука. 2008. №1 |
Appears in Collections: | Образование и наука |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
edscience_2008_01_005.pdf | 277,23 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.