Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33086
Title: Педагогика, андрагогика, акмеология: вопросы преемственности и взаимосвязи
Other Titles: Pedagogics, androgogika, acmeologia: questions of succession and correlation
Authors: Дудина, М. Н.
Dudina, M. N.
Issue Date: 2008-08
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Дудина, М. Н. Педагогика, андрагогика, акмеология: вопросы преемственности и взаимосвязи / М. Н. Дудина // Образование и наука. — 2008. — № 5. — С. 3-11.
Abstract: The author considers the problem of heredity and interdependence of pedagogy, adult education and the highest achievements in life-long education conditions in the contest of sociocultural transformations. He finds out something common through putting questions about purposes, content and educational technologies in interdependent communication and underlines the importance of personal development and personal reflexive culture at all ages.
Автор статьи рассматривает проблему преемственности и взаимосвязи педагогики, андрагогики и акмеологии в условиях непрерывного образования в контексте социокультурных трансформаций. Находит общее посредством постановки вопросов о целеполагании, содержании и технологиях образования во взаимодействующей коммуникации и подчеркивает значимость развития личности, ее рефлексивной культуры во всех возрастах.
Keywords: THEORY OF EDUCATION
METHODOLOGY EDUCATION
PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY
MANAGEMENT OF EDUCATION
PROFESSIONAL EDUCATION
PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS
EDUCATIONAL TECHNOLOGIES
ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ
УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2008. №5
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2008_05_002.pdf295,54 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.