Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33100
Title: Адаптация учащихся-хакасов 1-го года обучения к школьной среде (результаты экспериментальных данных)
Other Titles: The adaptation of first year teaching Khakas’s pupil to school sphere (results of experimental data)
Authors: Субраков, А. Д.
Subrakov, A. D.
Issue Date: 2008-08
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Субраков, А. Д. Адаптация учащихся-хакасов 1-го года обучения к школьной среде (результаты экспериментальных данных) / А. Д. Субраков // Образование и наука. — 2008. — № 5. — С. 108-111.
Abstract: Every nation has its own traditional contemplation, its own «picture of the world!». The knowledge of children’s ethnic peculiarities can help the teacher to teach pupils of the ethnic group living in any territory of the Russian Federation. In this article the attempt is made to find out the ethnic features of Khakass-pupils of the 1st year study and their difference from the other nationalities who lives on the territory of the Khakass Republic.
У каждого народа свое традиционное миросозерцание, своя «картина мира». Знание этнических особенностей детей может помочь учителю в обучении учеников коренной национальности, проживающих в том или ином субъекте Российской Федерации. В настоящей статье сделана попытка выделить этнические особенности учеников-хакасов первого года обучения, показать их отличие от учеников других национальностей, живущих на территории Республики Хакасия.
Keywords: THEORY OF EDUCATION
METHODOLOGY EDUCATION
PROBLEMS OF SCIENCE’S METODOLOGY
MANAGEMENT OF EDUCATION
PROFESSIONAL EDUCATION
PSYCHOLOGICAL EXPLORATIONS
EDUCATIONAL TECHNOLOGIES
ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
МЕТОДОЛОГИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ПРОБЛЕМЫ МЕТОДОЛОГИИ НАУКИ
УПРАВЛЕНИЕ ОБРАЗОВАНИЕМ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-8581
Origin: Образование и наука. 2008. №5
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2008_05_014.pdf238,17 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.