Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33316
Title: Принцип экстремальности исследования инноваций в системе образования
Authors: Волов, В. Т.
Волов, В. В.
Issue Date: 2007-06
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Волов В. Т. Принцип экстремальности исследования инноваций в системе образования / В. Т. Волов, В. В. Волов // Образование и наука. — 2007. — № 3. — С. 7-12.
Abstract: A new instrumental-methodological principle of educational innovations research is formulated in the present work. A universal approach to estimation and analysis of innovations in the sphere of education while applying in extreme conditions is proposed. The suggested approach allows investigating the limits of educational technologies and methods functioning. The possibilities of educational innovations in limited conditions and their technological; upbringing and teaching opportunities are evaluated.
В работе сформулирован новый инструментально-методологический принцип исследования образовательных инноваций. Предлагается универсальный подход к оценке и анализу инноваций в сфере образования при их реализации в экстремальных условиях. Данный подход позволяет исследовать пределы функционирования образовательных технологий и методик. В предельных состояниях оцениваются возможности образовательных инноваций, их технологические, воспитательные и дидактические возможности.
Keywords: ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ЭТНОПЕДАГОГИКА
ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ТЕХНОЛОГИИ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-5639
Origin: Образование и наука. 2007. №3
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2007_03_03.pdf2,71 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.