Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33340
Title: Теоретические аспекты формирования языковой личности дошкольников с дизартрией
Authors: Филатова, И. А.
Issue Date: 2007-08
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Филатова И. А. Теоретические аспекты формирования языковой личности дошкольников с дизартрией / И. А. Филатова // Образование и наука. — 2007. — № 4. — С. 40-45.
Abstract: Clause is devoted to questions of formation of the language person at preschool children with speech pathology. Definitions of concept «the language person» from the point of view of the interdisciplinary approach are considered, the urgency of definition of hierarchical structure and the maintenance of concept «the language person of the preschool child with speech pathology», psychological and pedagogical characteristics of preschool children with speech pathology is given, typological groups of children with the given speech pathology are allocated.
Статья посвящена вопросам формирования языковой личности у дошкольников с дизартрией. Рассматриваются дефиниции понятия «языковая личность» с точки зрения междисциплинарного подхода, обосновывается актуальность определения иерархической структуры и содержания понятия «языковая личность дошкольника с дизартрией», дается психолого-педагогическая характеристика дошкольников с дизартрией, выделяются типологические группы детей с данной речевой патологией.
Keywords: ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ЭТНОПЕДАГОГИКА
ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ТЕХНОЛОГИИ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-5639
Origin: Образование и наука. 2007. №4
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2007_04_06.pdf245,96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.