Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33364
Title: Формирование информационной компетенции будущих учителей
Authors: Шамало, Т. Н.
Александрова, Н. В.
Issue Date: 2007-10
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Шамало Т. Н. Формирование информационной компетенции будущих учителей / Т. Н. Шамало, Н. В. Александрова // Образование и наука. — 2007. — № 5. — С. 63-69.
Abstract: Informational competence determines the quality of students’ knowledge and skills whish are the result of the learning process; it is one of the most important components of the teacher’s professional components. The author of the article defines such notions as the competence, teacher’s professional competence and informational competence, singles out levels and stages of forming informational competence, analyses the specificity of training students to create and use electronic educational-and-methodological complex in the learning process.
Информационная компетенция во многом характеризует качество подготовки студентов и является одной из важнейших составляющих профессиональной компетентности учителя. В статье уточняются понятия «компетентность», «профессиональная компетентность учителя» и «информационная компетенция», определяются уровни и этапы формирования информационной компетенции, рассматриваются особенности подготовки студентов к созданию и применению в учебном процессе электронного учебно-методического комплекса.
Keywords: ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ТЕОРИЯ ОБРАЗОВАНИЯ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ИССЛЕДОВАНИЯ
ЭТНОПЕДАГОГИКА
ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ТЕХНОЛОГИИ
ОБРАЗОВАТЕЛЬНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ISSN: 1994-5639
Origin: Образование и наука. 2007. №5
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2007_05_09.pdf297,74 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.