Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/33420
Title: Использование приемов инфографики в преподавании педагогических дисциплин в вузе
Other Titles: Using Infographics Techniques in Teaching Pedagogical Disciplines at a University
Authors: Лебедева, К. С.
Lebedeva, K. S.
Issue Date: 2020
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Лебедева, К. С. Использование приемов инфографики в преподавании педагогических дисциплин в вузе / К. С. Лебедева // Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2020. — № 2. — С. 37-43.
Abstract: This article discusses the possibilities of using infographic techniques in the study of pedagogical disciplines at a university. Along with this, the author reveals the concept of “clip thinking”, the peculiarities of its manifestation in students, the advantages and disadvantages of “clip” thinking; the necessity of applying new approaches in working with students with this type of thinking is substantiated. As an unconventional approach and a way of processing new information by students with “clip thinking” infographics are offered. The researcher describes the course of teaching classes using infographic techniques and the results of the work done. This article is of interest to teachers of higher education, teachers of secondary schools, students.
Рассмотрены возможности использования приемов инфографики при изучении педагогических дисциплин в вузе. Наряду с этим автором раскрывается понятие «клиповое мышление», особенности проявления данного вида мышления у обучающихся, его достоинства и недостатки; обосновывается необходимость применения новых подходов в работе со студентами, обладающими «клиповым» мышлением. В качестве нетрадиционного подхода и способа переработки новой информации обучающимся с «клиповым мышлением» предложена инфографика. Описаны ход проведения занятий по педагогике с использованием приемов инфографики и результаты проведенной работы.
Keywords: INFOGRAPHICS
CLIP THINKING
STUDENTS
TEACHING PEDAGOGICAL DISCIPLINES
STUDENTS
ИНФОГРАФИКА
КЛИПОВОЕ МЫШЛЕНИЕ
СТУДЕНТЫ
ПРЕПОДАВАНИЕ ПЕДАГОГИЧЕСКИХ ДИСЦИПЛИН
ОБУЧАЮЩИЕСЯ
ISSN: 2686-8970
Origin: Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). 2020. № 2
Appears in Collections:Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
insight_2020_02_007.pdf354,14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.