Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/34596
Title: Педагогическая практика как этап формирования и развития профессиональной направленности будущих педагогов
Authors: Маняйкина, Н. В.
Issue Date: 2007-09
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Маняйкина, Н. В. Педагогическая практика как этап формирования и развития профессиональной направленности будущих педагогов / Н. В. Маняйкина // Образование и наука. Приложение. - 2007. - № 6 (10). - С. 38-42.
Abstract: The questions of formation and development of students professional pedagogical orientation in the process of student teaching practice are mentioned in this article. Student teaching practice as a stage of future teachers’ professional formation and development is submitted in historical and modem aspects. The retrospective and modem analysis of the forms and approaches to its organization specifies significant potential of the given kind of practical preparation in the development of students’ professional orientation.
В статье рассматриваются вопросы поэтапного формирования и развития профессиональной направленности студентов педвуза в период педагогической практики. Ретроспектива становления педпрактики, анализ современных форм и подходов к ее организации указывают на значительный потенциал данного вида подготовки студентов.
Keywords: ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ НАПРАВЛЕННОСТЬ СТУДЕНТОВ
ФОРМИРОВАНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ НАПРАВЛЕННОСТИ
РАЗВИТИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЙ НАПРАВЛЕННОСТИ
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ПРАКТИКА
ПРАКТИЧЕСКАЯ ПОДГОТОВКА СТУДЕНТОВ
РАНЖИРОВАНИЕ
ПРОФЕССИОНАЛЬНО-ОРИЕНТИРОВОЧНАЯ МОТИВАЦИЯ
КОНТРАКТ С РУКОВОДИТЕЛЕМ ПЕДПРАКТИКИ
ISSN: 1994-5639
Origin: Образование и наука. 2007. №6(10). Приложение
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
oin_appl_2007_6_007.pdf458,41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.