Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/34599
Title: Основные направления и структура профессиональной компетентности преподавателей вузов МЧС России
Authors: Зиньковскин, А. В.
Шемятихин, В. А.
Issue Date: 2007-09
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Зиньковскин, А. В. Основные направления и структура профессиональной компетентности преподавателей вузов МЧС России / А. В. Зиньковскин, В. А. Шемятихин // Образование и наука. Приложение. - 2007. - № 6 (10). - С. 45-54.
Abstract: This article is dedicated to the problem of controlling the conflictology competence of the teachers in the MEM Universities in Russia. Different ways of forming the conflictology competence, competente approach, the analysis of pedagogical conditions and qualities of the teachers are given, the model scheme of describing the pedagogical factors. Which interferes the forming of the conflictology competence is being developed and also the algorithm of productive forming of the conflictology competence of a teacher is being worked out.
Статья посвящена проблеме управления конфликтологической компетентностью преподавателей вузов МЧС России. Предлагается модельная схема описания педагогических факторов, препятствующих формированию конфликтологической компетентности преподавателя, разработан алгоритм продуктивного формирования конфликтологической компетентности преподавателя.
Keywords: ПРЕПОДАВАТЕЛИ ВУЗОВ МЧС
КОМПЕТЕНТНОСТНЫЙ ПОДХОД
ИСТОРИЯ КОМПЕТЕНТНОСТНОГО ПОДХОДА
ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ ПРЕПОДАВАТЕЛЯ
КОНФЛИКТОЛОГИЧЕСКАЯ КОМПЕТЕНТНОСТЬ
УПРАВЛЕНИЕ КОНФЛИКТОЛОГИЧЕСКОЙ КОМПЕТЕНТНОСТЬЮ
ПСИХОЛОГИЯ УПРАВЛЕНИЯ
УПРАВЛЕНЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ISSN: 1994-5639
Origin: Образование и наука. 2007. №6(10). Приложение
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
oin_appl_2007_6_009.pdf916,79 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.