Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/37444
Title: | К проблеме личностного ориентирования педагогического образования |
Other Titles: | To the Problem of Personal Orientation of Pedagogical Education |
Authors: | Степанова, И. Ю. Никитенко, Ю. А. Stepanova, I. Yu. Nikitenko, Yu. A. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Степанова, И. Ю. К проблеме личностного ориентирования педагогического образования / И. Ю. Степанова, Ю. А. Никитенко // Акмеология профессионального образования : материалы 17-й Международной научно-практической конференции, 16 марта 2021 г., Екатеринбург. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2021. - С. 174-178. |
Abstract: | В статье рассматривается принципиальная возможность ориентации педагогического образования на развитие личности. Она основана на применении акмеологического подхода, акмеологическом понимании педагога как субъекта в процессе образования. The article considers the fundamental possibility of orienting pedagogical education on the development of the individual. It is based on the application of an acmeological approach, an acmeological understanding of the teacher as a subject in the process of education. |
Keywords: | ПЕДАГОГ СУБЪЕКТ ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ АКМЕОЛОГИЧЕСКИЙ ПОДХОД ЛИЧНОСТНО-ПРОФЕССИОНАЛЬНЫЙ ПОТЕНЦИАЛ TEACHER SUBJECT PEDAGOGICAL EDUCATION AN ACMEOLOGICAL APPROACH PERSONAL AND PROFESSIONAL POTENTIAL |
Conference name: | Акмеология профессионального образования |
Conference date: | 16.03.2021 |
ISBN: | 978-5-8295-0780-0 |
Origin: | Акмеология профессионального образования : материалы 17-й Всероссийской научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2021 |
Appears in Collections: | Конференции и семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-5-8295-0780-0-2021_039.pdf | 657,34 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.