Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/38870
Title: | Предикторы осмысленности жизни педагогов вуза силовых структур |
Other Titles: | Predictors of meaningfulness of life among teachers of law enforcement higher education institutions |
Authors: | Shteba, T. V. Lebedeva, E. V. Штеба, Т. В. Лебедева, Е. В. |
Issue Date: | 2021 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Штеба, Т. В. Предикторы осмысленности жизни педагогов вуза силовых структур / Т. В. Штеба, Е. В. Лебедева. — Текст: непосредственный // Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2021. — № 5 (8). — С. 30–44. — DOI: 10.17853/2686-8970-2021-5-30-44. |
Abstract: | The article considers the issues of interrelation and mutual influence between the meaningfulness of life, professional and typological deformations of the teacher's personality and the resources to overcome them. The article presents the results of the study conducted at the law enforcement higher education institution. The characteristics of professional burnout syndrome, professional and typological deformations and personal resources of teachers depending on their professional status are revealed. The article describes predictors of the meaningfulness of life and their role in the formation of professional selfpreservation of the teacher's personality. The results of the study will make it possible to develop the most important areas of psychological support for teachers of a law enforcement university in order to prevent and overcome professional deformations. Рассматривается вопрос о взаимосвязи и взаимовлиянии осмысленности жизни, профессионально-типологических деформаций личности педагога и ресурсов их преодоления. Представлены результаты исследования, проведенного в вузе силовых структур. Выявлены различия в проявлении синдрома профессионального выгорания, профессионально-типологических деформаций и личностных ресурсов у педагогов в зависимости от их профессионального статуса. Выделены предикторы осмысленности жизни и их роль в формировании профессионального самосохранения личности преподавателя. Результаты исследования позволят выработать важнейшие направления психологического сопровождения педагогов вуза силовых структур с целью профилактики и преодоления профессиональных деформаций. |
Keywords: | MEANINGFULNESS OF LIFE PROFESSIONAL DEFORMATION PERSONAL RESOURCES RESILIENCE ОСМЫСЛЕННОСТЬ ЖИЗНИ ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ ДЕФОРМАЦИЯ РЕСУРСЫ ЛИЧНОСТИ ЖИЗНЕСТОЙКОСТЬ |
ISSN: | 2686-8970 |
DOI: | 10.17853/2686-8970-2021-5-30-44 |
Russian Science Citation Index Identifier: | 47405808 |
Origin: | Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2021. — № 5 |
Appears in Collections: | Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
insight_2021_05_006.pdf | 540,48 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.