Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/41626
Title: Трансляция смыслов цифровыми средствами обучения
Other Titles: Translation of meanings by digital learning tools
Authors: Корчажкина, О. М.
Korchazhkina, O. M.
Issue Date: 2022
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Корчажкина, О. М. Трансляция смыслов цифровыми средствами обучения / О. М. Корчажкина // Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2022. — № 5. — С. 46-52.
Abstract: The article deals with the problem of how to assimilate new knowledge through the extraction of sense from information sources in the post-non-classical educational paradigm that creates the new intellectual situation characterized by volatility, uncertainty, complexity and ambiguity. It is established that the transmission of sense by digital learning tools differs from traditional methods by increasing the psychological load on the systems of memory, speech, attention, as well as the process of human thinking as a whole.
Рассматривается проблема усвоения нового знания через извлечение смыслов из информационных источников в условиях постнеклассической образовательной парадигмы, создающей новую интеллектуальную ситуацию, характеризующуюся нестабильностью, непредсказуемостью, сложностью и неоднозначностью. Установлено, что трансляция смыслов цифровыми средствами обучения отличается от традиционных способов возрастанием психологической нагрузки на системы памяти, речи, внимания и процесс мышления человека в целом.
Keywords: SENSE
KNOWLEDGE
SIGN
MEANING
POST-NON-CLASSICAL PRACTICES
INFORMATION SOURCES
DIGITAL TECHNOLOGIES
INTELLECTUAL SITUATION
MEANINGFUL/SEMANTIC CONTEXT
СМЫСЛ
ЗНАНИЕ
ЗНАК
ЗНАЧЕНИЕ
ПОСТНЕКЛАССИЧЕСКИЕ ПРАКТИКИ
ИНФОРМАЦИОННЫЕ ИСТОЧНИКИ
ЦИФРОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНАЯ СИТУАЦИЯ
СМЫСЛООБРАЗУЮЩИЙ КОНТЕКСТ
ISSN: 2587-6910
DOI: 10.17853/2587-6910-2022-05-46-52
Origin: Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2022. — № 5
Appears in Collections:Новые информационные технологии в образовании и науке

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nito_2022_1_009.pdf688,69 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.