Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/41671
Title: Возможности использования case-study в преподавании продвижения в социальных сетях
Other Titles: Perspectives of case-study in teaching social media promotion
Authors: Токарева, А. В.
Tokareva, A. V.
Issue Date: 2022
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Токарева, А. В. Возможности использования case-study в преподавании продвижения в социальных сетях / А. В. Токарева. — Текст: непосредственный // Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2022. — № 3 (11). — С. 115-124. — DOI: 10.17853/2686-8970-2022-3-115-124.
Abstract: The article considers the relevance of including the social media promotion course in the programs of higher educational institutions and professional development centers. The article shows the complexity of teaching the subject, which lies in the fact that students cannot apply knowledge in practice after studying the course. Since the market situation and Internet technologies constantly change, it is important that students gain knowledge that they can use for any project. The problem is partially solved by using the case-study method. The article considers the main theoretical points on the basis of a case for a particular company. Thus the students understand the logic of project design and can apply it to other projects.
Рассмотрена актуальность включения курса продвижения в социальных сетях в программы высших учебных заведений и центров повышения профессиональной квалификации. Показана сложность преподавания данного курса, которая заключается в том, что студенты после его изучения не могут применить знания на практике. Интернет-технологии меняются постоянно, меняется рыночная ситуация, поэтому важно, чтобы студенты получили знания, которые смогут использовать для любого проекта. Частично проблема снимается благодаря использованию метода case-study. Основные моменты теории рассмотрены на основе кейса для конкретной компании. Так студенты познают логику создания проекта и могут применить ее для других проектов.
Keywords: SOCIAL NETWORK
INTERNET MARKETING
TEACHING IN A HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTION
TEACHING METHODS
CASE-STUDY
СОЦИАЛЬНЫЕ СЕТИ
ИНТЕРНЕТ-МАРКЕТИНГ
ПРЕПОДАВАНИЕ В ВЫСШЕМ УЧЕБНОМ ЗАВЕДЕНИИ
МЕТОДИКА ПРЕПОДАВАНИЯ
CASE-STUDY
ISSN: 2686-8970
DOI: 10.17853/2686-8970-2022-3-115-124
Russian Science Citation Index Identifier: 49534435
Origin: Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2022. — № 3
Appears in Collections:Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
insight_2022_03_013.pdf368,61 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.