Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/41816
Title: Речевой поступок субъекта познания как основа личностно-профессиональной культуры в контекстном образовании
Other Titles: Speech Act of the Person in the Process of Cognition as a Basis of Personal and Professional Culture in Context Education
Authors: Вершинина, Т. С.
Жукова, Н. В.
Vershinina, T. S.
Zhukova, N. V.
Issue Date: 2022
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Вершинина, Т. С. Речевой поступок субъекта познания как основа личностно-профессиональной культуры в контекстном образовании / Т. С. Вершинина, Н. В. Жукова // Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании : материалы 27-й Международной научно-практической конференции, 19-20 апреля 2022 г., Екатеринбург / Рос. гос. проф.-пед. ун-т. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2022. - С. 282-284.
Abstract: The article deals with the speech act of the person in the process of cognition, due to the socio-cultural context of the educational situation, which determines the formation of personal and professional culture.
В статье рассматривается речевой поступок субъекта познания, обусловленный социокультурным контекстом учебной ситуации, определяющий формирование личностно-профессиональной культуры.
Keywords: SPEECH ACT
PERSON IN THE PROCESS OF COGNITION
PERSONAL AND PROFESSIONAL CULTURE
CONTEXTUAL LEARNING
РЕЧЕВОЙ ПОСТУПОК
СУБЪЕКТ ПОЗНАНИЯ
ЛИЧНОСТНО-ПРОФЕССИОНАЛЬНАЯ КУЛЬТУРА
КОНТЕКСТНОЕ ОБУЧЕНИЕ
Conference name: Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании
Conference date: 19-20.04.2022
ISBN: 978-5-8295-0832-6
Origin: Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании : материалы 27-й Международной научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2022
Appears in Collections:Конференции и семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-8295-0832-6_2022_086.pdf818,07 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.