Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/41819
Title: Взаимообусловленность реализации инновационной программы СПО «Профессионалитет» и платформы профессионального педагогического образования
Other Titles: Interconnection of the Implementation of the Innovative Program of SPO "Professionality" and the Platform of Professional Pedagogical Education
Authors: Зеер, Э. Ф.
Zeer, E. F.
Issue Date: 2022
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Зеер, Э. Ф. Взаимообусловленность реализации инновационной программы СПО «Профессионалитет» и платформы профессионального педагогического образования / Э. Ф. Зеер // Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании : материалы 27-й Международной научно-практической конференции, 19-20 апреля 2022 г., Екатеринбург / Рос. гос. проф.-пед. ун-т. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2022. - С. 293-298.
Abstract: The article presents a panorama of the modernization of the system of secondary vocational education in connection with the introduction of the innovative educational project «Professionality». One of the directions for the implementation of this project is the substantiation of the possibility and expediency of using personalized education in the implementation of the educational program of professionalism, as well as the introduction of personalized educational activities in colleges of the Sverdlovsk region. The implementation of this target setting is seen by the author in determining the methodological foundations of personalized education, focused on the implementation of the program «Professionalism»; designing personalized navigation trajectories for the professionalism program; identifying personalized learning technologies that provide intensification of learning activities; providing personalized learning outcomes for students.
В статье представлена панорама модернизации системы среднего профессионального образования в связи с введением инновационного образовательного проекта «Профессионалитет». Одним из направлений реализации данного проекта представлено обоснование возможности и целесообразности использования персонализированного образования в реализации образовательной программы профессионалитета, а также внедрение персонализированной учебной деятельности в колледжах Свердловской области. Реализация этой целевой установки видится автору в определении методологических оснований персонализированного образования, ориентированного на реализацию программы «Профессионалитет»; проектировании персонализированных траекторий навигации программы профессионалитета; выявлении персонализированных технологий обучения, обеспечивающих интенсификацию учебной деятельности; обеспечении персонализированных результатов учебной деятельности обучающихся.
Keywords: PROFESSIONALISM
PROFESSIONAL AND PEDAGOGICAL EDUCATION
PERSONALIZED EDUCATION
PERSONALIZED TECHNOLOGIES FOR THE IMPLEMENTATION OF PROFESSIONALISM
ПРОФЕССИОНАЛИТЕТ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ И ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПЕРСОНАЛИЗИРОВАННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ПЕРСОНАЛИЗИРОВАННЫЕ ТЕХНОЛОГИИ РЕАЛИЗАЦИИ ПРОФЕССИОНАЛИТЕТА
Conference name: Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании
Conference date: 19-20.04.2022
ISBN: 978-5-8295-0832-6
Origin: Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании : материалы 27-й Международной научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2022
Appears in Collections:Конференции и семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-8295-0832-6_2022_089.pdf805,56 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.