Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/42542
Title: Интеграция колледжей и отраслевых партнеров: опыт Китая
Other Titles: Colleges and industry partner’s integration: China’s experience
Authors: Ситникова, Е. В.
Чапаев, Н. К.
Sitnikova, E. V.
Chapaev, N. K.
Issue Date: 2023
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Ситникова, Е. В. Интеграция колледжей и отраслевых партнеров: опыт Китая / Е. В. Ситникова, Н. К. Чапаев. — Текст: непосредственный // Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2023. — № 2 (14). — С. 34-44. — DOI: 10.17853/2686-8970-2023-2-34-44.
Abstract: The article considers the Chinese analogue of the federal project “Professionalism” – “Workshop named after master Liu Ban”. Luban Workshop is an innovative experience that combines academic education and vocational training. This project takes on the important mission of promoting integration between industry partners (enterprises) and colleges in order to optimize the country’s economic development through the modernization and reform of vocational education. The article examines the history of the implementation of the author’s Chinese model EPIP; the features of the modern practice of organizing the “Workshop” in different countries of the world are revealed. It is concluded that the possibility and expediency of projecting some provisions of the Chinese experience onto the area of searching for the development trajectory of the Russian project “Professionalism”.
Рассмотрен китайский аналог федерального проекта «Профессионалитет» – «Luban Workshop» («Мастерская имени мастера Лу Бань»), который являет собой инновационный опыт, объединяющий академическое образование и профессионально-техническое обучение. Показана важная миссия данного проекта по продвижению интеграции между отраслевыми партнерами (предприятиями) и колледжами в целях оптимизации экономического развития страны на базе модернизации и реформирования профессионального образования. Исследуются вопросы истории реализации авторской китайской модели EPIP; выявляются особенности современной практики организации «Мастерской имени мастера Лу Бань» в разных странах мира. Сделан вывод о возможности и целесообразности проекции некоторых положений китайского опыта на область поисков траектории развития российского проекта «Профессионалитет».
Keywords: PROFESSIONALISM
LUBAN WORKSHOP PROJECT
CHINA
VOCATIONAL TRAINING
VOCATIONAL EDUCATION
COLLEGES AND INDUSTRY PARTNERS’ INTEGRATION
ECONOMIC DEVELOPMENT OF THE COUNTRY
ПРОФЕССИОНАЛИТЕТ
ПРОЕКТ «LUBAN WORKSHOP»
КИТАЙ
ПРОФЕССИОНАЛЬНО-ТЕХНИЧЕСКОЕ ОБУЧЕНИЕ
ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ИНТЕГРАЦИЯ КОЛЛЕДЖЕЙ И ОТРАСЛЕВЫХ ПАРТНЕРОВ
ЭКОНОМИЧЕСКОЕ РАЗВИТИЕ СТРАНЫ
ISSN: 2686-8970
DOI: 10.17853/2686-8970-2023-2-34-44
Russian Science Citation Index Identifier: 53766595
Origin: Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2023. — № 2
Appears in Collections:Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
insight_2023_02_006.pdf645,06 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.