Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/43478
Title: Системный подход в организации мониторинга качества формирования российской гражданской идентичности школьников
Other Titles: System approach in organization of the quality monitoring of Russian civil identity formation of schoolchildren
Authors: Чухин, С. Г.
Чухина, Е. В.
Chukhin, S. G.
Chukhina, E. V.
Issue Date: 2023
Publisher: РГППУ
Citation: Чухин, С. Г. Системный подход в организации мониторинга качества формирования российской гражданской идентичности школьников / С. Г. Чухин, Е. В. Чухина. — Текст: непосредственный // Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2023. — № 4 (16). — С. 90-108. — 10.17853/2686-8970-2023-4-90-108.
Abstract: The article considers the problem of assessment of quality of formation of civic identity of schoolchildren of general educational organizations. The article justifies the use of a system approach in the field of pedagogical research, including with regard to the civic identity of the younger generation. The content-analysis of documents of general education organizations of the municipal education system of Omsk was carried out. The results of the program of monitoring the quality of the civil education organization, aimed at forming the civic identity of Omsk schoolchildren, were presented. The program of monitoring includes two tracks: TRACK 1: formation of value orientations of schoolchildren; TRACK 2: prevention of destructive behavior of schoolchildren.
Рассматривается проблема оценки качества формирования гражданской идентичности обучающихся общеобразовательных организаций. Обосновывается применение системного подхода в области педагогических исследований, в том числе в отношении гражданского самосознания подрастающего поколения. Проведен контент-анализ документов общеобразовательных организаций муниципальной системы образования г. Омска. Представлены результаты программымониторинга качества организации гражданского воспитания, направленного на формирование гражданской идентичности омских школьников. Программа мониторинга включает два трека: ТРЕК 1 – формирование ценностных ориентаций обучающихся; ТРЕК 2 – профилактика деструктивного поведения школьников.
Keywords: CIVIC IDENTITY
MONITORING OF THE QUALITY
FORMATION OF RUSSIAN CIVIC IDENTITY OF SCHOOLCHILDREN
VALUE ORIENTATIONS
PREVENTION OF DESTRUCTIVE BEHAVIOR
ГРАЖДАНСКАЯ ИДЕНТИЧНОСТЬ
МОНИТОРИНГ КАЧЕСТВА
ФОРМИРОВАНИЕ РОССИЙСКОЙ ГРАЖДАНСКОЙ ИДЕНТИЧНОСТИ ШКОЛЬНИКОВ
ЦЕННОСТНЫЕ ОРИЕНТАЦИИ
ПРОФИЛАКТИКА ДЕСТРУКТИВНОГО ПОВЕДЕНИЯ
ISSN: 2686-8970
DOI: 10.17853/2686-8970-2023-4-90-108
Russian Science Citation Index Identifier: 55932713
Origin: Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2023. — № 4
Appears in Collections:Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
insight_2023_04_011.pdf475,53 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.