Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/43486
Title: Формирование наставнической деятельности студентов профессионально-педагогического вуза в процессе прохождения педагогической практики
Other Titles: Formation of mentoring activity of students of a vocational pedagogical university in the process of passing pedagogical practice
Authors: Ильина, Н. Н.
Ульяшин, Н. И.
Боткин, А. А.
Ilyina, N. N.
Ulyashin, N. I.
Botkin, A. A.
Issue Date: 2023
Publisher: РГППУ
Citation: Ильина, Н. Н. Формирование наставнической деятельности студентов профессионально-педагогического вуза в процессе прохождения педагогической практики / Н. Н. Ильина, Н. И. Ульяшин, А. А. Боткин. — Текст: непосредственный // Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2023. — № 4 (16). — С. 39-50. — 10.17853/2686-8970-2023-4-39-50.
Abstract: The role of mentoring activity of future teachers of vocational training has been studied; the ways of its formation in the whole period of educational practice have been described. As a result of the conducted research, it was found that pedagogical practice can be considered as one of the conditions for creating an environment conducive to the formation of mentoring activities. The article offers a variant of creating an environment for a future mentor based on the modeling process. The concepts of "mentoring activity in the conditions of pedagogical practice" and "mentor training model" are clarified.
Изучена роль наставнической деятельности будущих педагогов профессионального обучения, описаны способы ее формирования в процессе прохождения педагогической практики. В результате проведенного исследования установлено, что педагогическая практика может быть рассмотрена как одно из условий создания среды, способствующей формированию наставнической деятельности. Предложен вариант создания среды для будущего наставника на основе процесса моделирования. Уточнены понятия «наставническая деятельность в условиях педагогической практики» и «модель подготовки наставника».
Keywords: PERSONNEL TRAINING SYSTEM
PROFESSIONAL AND PEDAGOGICAL EDUCATION
MENTORING
PEDAGOGICAL PRACTICE
MENTOR TRAINING MODEL
СИСТЕМА ПОДГОТОВКИ КАДРОВ
ПРОФЕССИОНАЛЬНО-ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
НАСТАВНИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ ПРАКТИКА
МОДЕЛЬ ПОДГОТОВКИ НАСТАВНИКА
ISSN: 2686-8970
DOI: 10.17853/2686-8970-2023-4-39-50
Russian Science Citation Index Identifier: 55932708
Origin: Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ). — 2023. — № 4
Appears in Collections:Инновационная научная современная академическая исследовательская траектория (ИНСАЙТ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
insight_2023_04_007.pdf428,41 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.