Please use this identifier to cite or link to this item: http://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/5180
Title: Оценка прочности знаний на основе сопоставления результатов различных видов тестирования
Other Titles: The estimation of knowledge solidity based on the comparative analysis of different test results
Authors: Khenner, Y. K.
Oznobikhina, T. S.
Хеннер, Е. К.
Ознобихина, Т. С.
Issue Date: 2012-01
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Хеннер, Е. К. Оценка прочности знаний на основе сопоставления результатов различных видов тестирования / Е. К. Хеннер, Т. С. Ознобихина // Образование и наука. — 2012. — № 1. — С. 17-25.
Abstract: At present, the testing techniques of knowledge estimation are widely spread in educational system. However, this method is seriously criticized including its application to the Unified State Examinations. The research is aimed at studying the limitations of testing techniques. The authors recommend a new way of knowledge solidity estimation bases on the comparative results analysis of various kinds of tests. While testing the large group of students, the authors found out that the results of the closed and open tests substantially differ. The comparative analysis demonstrates that the open tests assessment of the knowledge solidity is more adequate than that of the closed ones. As the research is only based on a single experiment, the authors recommend using this method further, substantiating the findings concerning the differences in tests results, and analyzing the advantages and disadvantages of the tests in question. 
В настоящее время в системе образования широкое распространение получили тестовые технологии контроля знаний. Однако именно этот метод контроля подвергается острой критике, в том числе и в связи с его использованием в ЕГЭ. Целью данной работы стало изучение ограничений, присущих тестированию. В статье предложен способ оценки прочности знаний на основе сопоставления результатов различных видов тестирования. На примере тестирования большой группы студентов показано, что результаты, полученные с использованием закрытых и открытых тестов, существенно различаются. Произведенный авторами статьи сравнительный анализ позволяет сделать вывод о том, что открытые тесты диагностируют прочность знаний более адекватно, чем закрытые. Публикация содержит описание лишь единичного эксперимента, повторение которого по той же методике другими исследователями в других ситуациях даст возможность понять, насколько является правилом различие между результатами двух способов тестирования, и более отчетливо выявить их преимущества и недостатки. 
Keywords: TESTING
TESTING TECHNIQUES OF KNOWLEDGE ASSESSMENT
SOLIDITY OF KNOWLEDGE
ТЕСТЫ
ТЕСТОВЫЕ ТЕХНОЛОГИИ КОНТРОЛЯ ЗНАНИЙ
ПРОЧНОСТЬ ЗНАНИЙ
ISSN: 2310-5828
1994-5639
Origin: Образование и наука № 1 (2012)
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2012_1_90_03.pdf213,05 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.