Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/10511
Title: | Проблемы активизации познавательной деятельности студентов в процессе обучения естественнонаучным дисциплинам |
Authors: | Пономарева, В. Б. |
Issue Date: | 2003 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Пономарева, В. Б. Проблемы активизации познавательной деятельности студентов в процессе обучения естественнонаучным дисциплинам / В. Б. Пономарева // Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании : тезисы докладов 10-й Российской научно-практической конференции, 20-23 мая 2003 г., г. Екатеринбург / Рос. гос. проф.-пед. ун-т, Урал. отд-ние Рос. акад. образования, Акад. проф. образования. - Екатеринбург, 2003. - С. 36-37. |
Abstract: | The article deals with a number of problems arising in the process of activating the student's cognitive activity. They are: the necessity of the teacher's high professiona lism, the correspondence of forms and methods to the concrete aims of a teacher, his skill to cooperate with students (learning without compulsion); the lack of technical means of education in юте educational institutions, the provision of the functioning of the control mechanism with taking in to account the applied active forms of teaching |
Keywords: | ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНО-ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПОДГОТОВКА ПЕДАГОГОВ ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБУЧЕНИЯ ИННОВАЦИИ В ОБРАЗОВАНИИ ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ИННОВАЦИИ |
Conference name: | Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании |
Conference date: | 20-23.05.2003 |
Origin: | Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании : тезисы докладов 10-й Российской научно-практической конференции. — Екатеринбург, 2003 |
Appears in Collections: | Конференции и семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ippo_2003_021.pdf | 178,42 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.