Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/1070
Title: | Культура умственного развития по З. И. Калмыковой: размышления над книгой |
Other Titles: | Culture on mental development on Z. I. Kalmykovа: reflections on the book |
Authors: | Chapaev, N. K. Чапаев, Н. К. |
Issue Date: | 2014 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Чапаев, Н. К. Культура умственного развития по З. И. Калмыковой: размышления над книгой / Н. К. Чапаев // Корпоративная культура образовательных организаций: образы профессионально-нравственной культуры специалиста : материалы 6-й Всероссийской научно-практической конференции. — Екатеринбург, 2014. – С. 222-237. |
Abstract: | The paper attempts to review the concept of mental development ideas Z. I. Kalmykova in the context of modern education development . Particular emphasis is placed on the viability of these ideas and the possibility of their projections on current educational processes. The author tries to show that the success of the last largely determined by the degree of elaboration of internal psychological and pedagogical mechanisms of human development in a rapidly changing world. Many of these mechanisms have been profound theoretical and practical testing of a research experience of the past В статье предпринята попытка рассмотрения идей концепции умственного развития З. И. Калмыковой в контексте современного развития образования. Особый упор делается на жизненности этих идей и возможности их проекции на сегодняшние образовательные процессы. Автор статьи пытается показать, что успешность осуществления последних во многом определяется степенью разработанности внутренних, психолого-педагогических, механизмов развития человека в условиях быстро меняющегося мира. Многие из этих механизмов прошли глубокую теоретическую и практическую апробацию в научно-исследовательском опыте прошлого |
Keywords: | MENTAL DEVELOPMENT PSYCHOLOGICAL PRINCIPLES OF LEARNING PROBLEM-BASED LEARNING PRODUCTIVE THINKING REPRODUCTIVE THINKING QUALITIES OF MIND LEARNING THINKING ECONOMY THE LEVEL OF MASTERY OF KNOWLEDGE LEVEL OF DEVELOPMENT OF GENERALIZED TECHNIQUES AND METHODS OF OPERATING THEM THE OPTIMAL DEVELOPMENT OF VARIOUS TYPES OF MENTAL ACTIVITY MNEMONIC ACTIVITY УМСТВЕННОЕ РАЗВИТИЕ ПСИХОЛОГИЧЕСКИЕ ПРИНЦИПЫ ОБУЧЕНИЯ ПРОБЛЕМНОЕ ОБУЧЕНИЕ ПРОДУКТИВНОЕ МЫШЛЕНИЕ РЕПРОДУКТИВНОЕ МЫШЛЕНИЕ КАЧЕСТВА УМА ОБУЧАЕМОСТЬ ЭКОНОМИЧНОСТЬ МЫШЛЕНИЯ УРОВЕНЬ ОВЛАДЕНИЯ ЗНАНИЯМИ УРОВЕНЬ ОСВОЕНИЯ ОБОБЩЕННЫХ ПРИЕМОВ И СПОСОБОВ ОПЕРИРОВАНИЯ ИМИ ОПТИМАЛЬНОЕ РАЗВИТИЕ РАЗЛИЧНЫХ ВИДОВ МЫСЛИТЕЛЬНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ МНЕМИЧЕСКАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ |
Conference name: | Корпоративная культура образовательных организаций: образы профессионально-нравственной культуры специалиста |
Conference date: | 3-4.04.2014 |
Origin: | Корпоративная культура образовательных организаций: образы профессионально-нравственной культуры специалиста : материалы 6-й Всероссийской научно-практической конференции. — Екатеринбург, 2014 |
Appears in Collections: | Конференции и семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
kkoo_2014_44.pdf | 168,87 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.