Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/10891
Title: | Некоторые математические аспекты преподавания курса «Трехмерное моделирование» для художественных специальностей |
Authors: | Чернякова, Т. В. |
Issue Date: | 2007 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Чернякова, Т. В. Некоторые математические аспекты преподавания курса «Трехмерное моделирование» для художественных специальностей / Т. В. Чернякова // Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании : тезисы докладов 14-й Всероссийской научно-практической конференции, 17-19 апр. 2007 г., г. Екатеринбург / Рос. гос. проф.-пед. ун-т. - Екатеринбург, 2007. - С. 31-32. |
Abstract: | Teaching of a training course «Three-dimensional modelling» in modern conditions assumes presence of mathematical base of the description of curves of the second and third order. Squarelow and cubic B-splines, surfaces Bezier, NURBS-surfaces is simultaneously elements of mathematics and toolkit computer graphics. One of most important points of preparation of experts is a transfer of three-dimensional modelling and computer graphics from «a category of entertainments» in high-quality scientific discipline with a fundamental mathematical basis |
Keywords: | ВЫСШЕЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ПРОФЕССИОНАЛЬНО-ПЕДАГОГИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ ИННОВАЦИИ В ОБРАЗОВАНИИ ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ИННОВАЦИИ |
Conference name: | Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании |
Conference date: | 17-19.04.2007 |
Origin: | Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании : тезисы докладов 14-й Всероссийской научно-практической конференции. — Екатеринбург, 2007 |
Appears in Collections: | Конференции и семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ippo_2007_015.pdf | 172,07 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.