Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/12617
Title: | Обучающие компьютерные тесты как инструмент стимулирования познавательной деятельности студентов |
Authors: | Лазарева, Е. Г. Устинова, И. Г. |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Лазарева, Е. Г. Обучающие компьютерные тесты как инструмент стимулирования познавательной деятельности студентов / Е. Г. Лазарева, И. Г. Устинова // Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании : тезисы докладов 18-й Всероссийской научно-практической конференции, 27-29 ноября 2012 г., г. Екатеринбург / Рос. гос. проф.-пед. ун-т. - Екатеринбург, 2012. - С. 53-55. |
Abstract: | Using the software system «Irene», we have developed a series of training tests on the course of mathematical analysis for students of physical and mathematical fields of concentration. We have identified a features of a quiz, such as the possibility to do non-standard statements of the test, wide using of graphics in the test’s construction, involving theoretical material to justify the answer. The advantages of the test form of learning are saving teaching time and the possibility to stimulate the cognitive activity of students. The proposed tests had proven as an additional educational resource |
Keywords: | ИННОВАЦИИ В ОБРАЗОВАНИИ ПЕДАГОГИЧЕСКИЕ ИННОВАЦИИ РЕМЕСЛЕННОЕ ОБРАЗОВАНИЕ |
Conference name: | Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании |
Conference date: | 27-29.11.2012 |
Origin: | Инновации в профессиональном и профессионально-педагогическом образовании : тезисы докладов 18-й Всероссийской научно-практической конференции. — Екатеринбург, 2012 |
Appears in Collections: | Конференции и семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
ippo_2012_031.pdf | 122,9 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.