Пожалуйста, используйте этот идентификатор, чтобы цитировать или ссылаться на этот ресурс: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/17916
Название: Intuition in business: Empirical base
Автор: Fomin, E. P.
Alekseev, A. A.
Fomina, N. E.
Rensh, M. A.
Zaitseva, E. V.
Дата публикации: 2016
Издатель: IJESE
Аннотация: In this article, the authors propose economic projection of the views of Daniel Kahneman on intuition. The authors believe intuition to act as an operative category in entrepreneurship. The results of given statistical experiment prove viability of the phenomenon of intuition when making investment decisions. Two independent mechanisms for investment decisions are being defined - the «rational» and the «intuitive» ones. The research leads to conclusion that entrepreneurs’ intuitive decisions possess a relatively high level of efficiency. © 2016 Fomin et al.
Ключевые слова: DECISION-MAKING UNDER UNCERTAINTY
ENTREPRENEUR
INTUITION
INVESTMENT
MANAGEMENT
RISKS
ISSN: 13063065
SCOPUS: 85012253731
Располагается в коллекциях:Научные публикации, проиндексированные в SCOPUS и WoS

Файлы этого ресурса:
Файл Описание РазмерФормат 
IJESE_1076_article_57f38d743904f.pdf596,72 kBAdobe PDFПросмотреть/Открыть


Все ресурсы в архиве электронных ресурсов защищены авторским правом, все права сохранены.