Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/18426
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAbramova, V. V.en
dc.contributor.authorIrkhin, V. N.en
dc.contributor.authorАбрамова, В. В.ru
dc.contributor.authorИрхин, В. Н.ru
dc.date.accessioned2017-05-03T08:57:36Z-
dc.date.available2017-05-03T08:57:36Z-
dc.date.issued2016-06-
dc.identifier.citationАбрамова, В. В. Особенности развития школьной педагогики здоровья в Приднестровье / В. В. Абрамова, В. Н. Ирхин // Образование и наука. — 2016. — № 5. — С. 123-138.ru
dc.identifier.issn2310-5828-
dc.identifier.issn1994-5639-
dc.identifier.otherhttp://www.edscience.ru/jour/article/view/642/545en
dc.identifier.urihttp://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/18426-
dc.description.abstractThe aim of the investigation is to show the features and to define the directions of development of school pedagogics of health in Pridnestrovian Moldavian Republic (PMR). Methods. The methods involve theoretical analysis of sources in the field of pedagogics of health, statistical data, methods of analogy, comparison, correlation, synthesis of information, studying of the best practices of schools of health of PMR. The principles of system and valeological approaches have been involved as the leading methodological reference points. Results and scientific novelty. Intrinsic characteristics and specifics of school pedagogics of health in PMR are disclosed; its genesis during the PostSoviet period is completely presented; the prospects are defined. Positive experience of preservation, strengthening and formation of health of pupils of Pridnestrovian schools is revealed and analysed. Practical significance of research consists that the received results have predictive character and are suitable for design of the organization of a school education system. en
dc.description.abstractЦель исследования, представленного в публикации, – показать особенности и определить направления развития школьной педагогики здоровья в Приднестровской Молдавской республике (ПМР). Методология и методики. В ходе работы использовался теоретический анализ источников в области педагогики здоровья, статистические данные, методы аналогии, сопоставления, сравнения, обобщения информации, изучение передового опыта школ здоровья ПМР. В качестве ведущих методологических ориентиров были задействованы принципы системного и валеологического подходов. Результаты и научная новизна. Раскрыты сущностные характеристики и специфика школьной педагогики здоровья в ПМР, целостно представлен ее генезис в постсоветский период, определены перспективы. Выявлен и проанализирован позитивный опыт сохранения, укрепления и формирования здоровья учащихся приднестровских школ. Практическая значимость исследования состоит в том, что полученные результаты носят прогностический характер и пригодны для проектирования организации школьной системы образованияru
dc.format.mimetypeapplication/pdfen
dc.language.isoruen
dc.publisherРоссийский государственный профессионально-педагогический университетru
dc.relation.ispartofОбразование и наука № 5 (2016)ru
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen
dc.subjectSCHOOL HEALTH PEDAGOGICSen
dc.subjectDEVELOPMENTen
dc.subjectPRIDNESTROVIAN MOLDAVIAN REPUBLICen
dc.subjectШКОЛЬНАЯ ПЕДАГОГИКА ЗДОРОВЬЯru
dc.subjectРАЗВИТИЕru
dc.subjectПРИДНЕСТРОВСКАЯ МОЛДАВСКАЯ РЕСПУБЛИКАru
dc.titleОсобенности развития школьной педагогики здоровья в Приднестровьеru
dc.title.alternativeFeatures of development of school pedagogics health in transnistriaen
dc.typeArticleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/articleen
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/publishedVersionen
dcterms.audienceOtheren
dcterms.audienceParents and Familiesen
dcterms.audienceResearchersen
dcterms.audienceSchool Support Staffen
dcterms.audienceStudentsen
dcterms.audienceTeachersen
local.description.firstpage123-
local.description.lastpage138-
local.issue5 (134)-
local.identifier.temp10.17853/1994-5639-2016-5-123-138en
Appears in Collections:Образование и наука

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
edscience_2016_5_134_010.pdf285,13 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.