Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/19836
Title: | Личная терапия в процессе профессиональной подготовки как способ повышения эффективности психотерапевтов |
Other Titles: | Personal Therapy in Course of Professional Training as Method of Psychotherapists’ Efficiency Improvement |
Authors: | Pavlov, I. S. Zentsova, N. I. Fedorova, S. S. Павлов, И. С. Зенцова, Н. И. Фёдорова, С. С. |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Павлов, И. С. Личная терапия в процессе профессиональной подготовки как способ повышения эффективности психотерапевтов / И. С. Павлов, Н. И. Зенцова, С. С. Фёдорова // Научный диалог. - 2012. - № 11 : Психология. - С. 109-118. |
Abstract: | The article addresses one of the promising – in the authors’ opinion – approaches to the psychotherapy’s quality improvement. The authors hold the view that this goal can be achieved if the professional personal therapy based on the transactional analysis is implemented into the psychotherapists’ education and further training. The relevance of resorting to the Identity notion is substantiated В статье рассматривается один из перспективных, по мнению авторов, подходов к улучшению качества психотерапевтического процесса. Авторы придерживаются точки зрения, что решение поставленной задачи возможно при условии внедрения в практику обучения и повышения квалификации психотерапевтов профессиональной личностной терапии, основанной на методе трансактного анализа. Обосновывается актуальность обращения к понятию «идентичность» |
Keywords: | ПСИХОТЕРАПИЯ PSYCHOTHERAPY ПСИХОТЕРАПЕВТ PSYCHOTHERAPIST КОНСУЛЬТИРОВАНИЕ COUNSELING ТРАНСАКТНЫЙ АНАЛИЗ TRANSACTIONAL ANALYSIS САМОИДЕНТИЧНОСТЬ ЛИЧНАЯ ТЕРАПИЯ PERSONAL THERAPY SELF-IDENTITY |
ISSN: | 2225-756X |
Origin: | Научный диалог. — 2012. — № 11 |
Appears in Collections: | Научный диалог |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2012_11_008.pdf | 262,55 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.