Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/19841
Title: | Религиозно-философская антропология П. Д. Юркевича как основание педагогической концепции |
Other Titles: | Religious and philosophical foundation of Jurkevich’s pedagogical theory |
Authors: | Muravitskaya, T. A. Муравицкая, Т. А. |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Муравицкая, Т. А. Религиозно-философская антропология П. Д. Юркевича как основание педагогической концепции / Т. А. Муравицкая // Научный диалог. - 2012. - № 10 : Педагогика. - С. 19-33. |
Abstract: | The article contains the analyses of anthropological basis of Jurkevich’s pedagogy. This basis is Christian Anthropology and modern concept of Man. Pedagogy of Jurkevich is the unity of religious, philosophical, psychological and pedagogical ideas. That was fruitful for a development of Russian education at the last part of the XIXth Century В статье дается анализ антропологических оснований педагогики П. Д. Юркевича. Показано, что его педагогическая концепция зиждется на идеях религиозно-философской антропологии, имеющей христианские корни, а также на современных ему научных представлениях о человеке. Педагогика Юркевича – сплав религиозных, философских, психологических и педагогических идей, плодотворный для развития российской педагогики второй половины XIX века |
Keywords: | АНТРОПОЛОГИЧЕСКИЕ ОСНОВАНИЯ ПЕДАГОГИКИ ANTHROPOLOGICAL FOUNDATION OF PEDAGOGY РЕЛИГИОЗНО-ФИЛОСОФСКАЯ АНТРОПОЛОГИЯ ПРАВОСЛАВНАЯ ПЕДАГОГИКА ORTHODOX CHURCH PEDAGOGY ФИЛОСОФИЯ СЕРДЦА ЦЕЛОСТНОСТЬ ЧЕЛОВЕКА INTEGRITY OF MAN ДУША SOUL RELIGIOUS ANTHROPOLOGY PHILOSOPHICAL ANTHROPOLOGY PHILOSOPHY OF HEART |
ISSN: | 2225-756X |
Origin: | Научный диалог. — 2012. — № 10 |
Appears in Collections: | Научный диалог |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2012_10_002.pdf | 1,97 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.