Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/19849
Title: Экологическое образование в дошкольном учреждении: из опыта работы
Other Titles: Ecological Education in Preschool Institution: Based on Work Experience
Authors: Kushikova, G. I.
Bushueva, T. V.
Кушникова, Г. И.
Бушуева, Т. В.
Issue Date: 2012
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Кушникова, Г. И. Экологическое образование в дошкольном учреждении: из опыта работы / Г. И. Кушникова, Т. В. Бушуева // Научный диалог. - 2012. - № 10 : Педагогика. - С. 95-103.
Abstract: The article addresses issues of the ecological education organization in a preschool institution. The authors regard the work with children of the preschool age as the first step of the continuing ecological education system. Some directions of the teaching staff’s project activities are outlined; their aim is to solve problems concerning children’s education in the new educational paradigm. The article provides some results of the organizational work in a preschool institution of the Khanty-Mansi Autonomous Area (Yugra)
Статья посвящена вопросам организации экологического образования в дошкольном учреждении. Работа с детьми младшего возраста рассматривается авторами как первая ступень системы непрерывного экологического образования. Намечены направления проектной деятельности педагогического коллектива, имеющей целью решение задач обучения детей в новой образовательной парадигме. Представлены некоторые итоги организационной работы в одном из дошкольных учреждений Ханты-Мансийского автономного округа – Югры
Keywords: ЭКОЛОГИЧЕСКОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
ECOLOGICAL EDUCATION
ДОШКОЛЬНОЕ УЧРЕЖДЕНИЕ
НЕПРЕРЫВНОЕ ОБРАЗОВАНИЕ
CONTINUING EDUCATION
УСТОЙЧИВОЕ РАЗВИТИЕ
SUSTAINABLE DEVELOPMENT
PRESCHOOL INSTITUTION
ISSN: 2225-756X
Origin: Научный диалог. — 2012. — № 10
Appears in Collections:Научный диалог

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2012_10_008.pdf1,34 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.