Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/19902
Title: Педагогика «заботы о себе» Пифагора и пифагорейцев
Other Titles: «Care of the Self» Pedagogy by Pythagoras and Pythagoreans
Authors: Pichugina, V. K.
Пичугина, В. К.
Issue Date: 2013
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Пичугина, В. К. Педагогика «заботы о себе» Пифагора и пифагорейцев / В. К. Пичугина // Научный диалог. - 2013. - № 8 (20) : Педагогика. - С. 24-35.
Abstract: The article reveals the essence of the antique «care of the self» phenomenon and substantiates the logic of its historical development in terms of the rise of Pythagoras and Pythagoreans’ ideas on permanent education. All biographical and doxographical sources shedding light on the Pythagorean school were analyzed in the original language that allowed the author to reveal the role and place of the «care of the self» concept in the Classical Greek pedagogical thesaurus
В статье раскрыта сущность античного феномена «заботы о себе» и обоснована логика его исторического развития в аспекте зарождения представлений о перманентном образовании у Пифагора и пифагорейцев. Биографические и доксографические источники, дающие представление о школе Пифагора, анализировались на языке оригинала, что дало возможность выявить роль и место понятия «забота о себе» в древнегреческом педагогическом тезаурусе
Keywords: ЗАБОТА О СЕБЕ
CARE OF THE SELF
ПАЙДЕЙЯ
PAIDEIA
ПЕДАГОГИЧЕСКАЯ РЕАЛЬНОСТЬ
PEDAGOGICAL REALITY
ПИФАГОРЕЙЦЫ
PYTHAGOREANS
ISSN: 2225-756X
Origin: Научный диалог. — 2013. — № 20
Appears in Collections:Научный диалог

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2013_20_002.pdf2,05 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.