Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/23792
Title: | Опыт выделения значимых факторов совершенствования уроков биологии в школе |
Other Titles: | The experience in the identification of important factors of the improvement of biological lessons in school |
Authors: | Дайбова, Е. В. Федина, Е. О. Daybova, Е. V. Fedina, Е. О. |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | РГППУ |
Citation: | Дайбова, Е. В. Опыт выделения значимых факторов совершенствования уроков биологии в школе / Е. В. Дайбова, Е. О. Федина // Акмеология профессионального образования : материалы 14-й Международной научно-практической конференции, 14–15 марта 2018 г., Екатеринбург. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2018. - С. 326-333. |
Abstract: | To identify the important factors of the improvement of biology lessons at school the opinion of graduates in Pedagogical Education was investigated. It was found that the leading factor that increases the effectiveness of learning biology in school, according to the students, is a lesson, and the opinion of respondents did not depend on the profile of the magistracy. The graduates also consider that the leading factors in improving the motivation of pupils are the teacher’s activity, the availability of practical classes and interactive materials. However, the differentiation of the received data depending on the specialization of graduate students showed that graduates in the Humanities consider the teacher’s activity, interactive materials, and participation in contests and Olympics more important. The graduates of natural Scienses profile gave the preference to practical training В работе исследовалась позиция магистрантов педагогического направления с целью выявления значимых факторов совершенствования уроков биологии в школе. Было выявлено, что ведущим фактором, повышающим эффективность изучения биологии в школе, по мнению магистрантов, является урок, причем мнение респондентов не зависело от профиля магистратуры. Также магистранты считают ведущими факторами повышения мотивации школьников деятельность учителя, наличие практических занятий и интерактивные материалы. Однако дифференциация полученных данных в зависимости от специализации магистрантов показала, что магистранты гуманитарного профиля считают более важным деятельность учителя, интерактивные материалы и участие в олимпиадах и конкурсах. Магистранты естественного профиля отдали предпочтение практическим занятиям |
Keywords: | THE EFFECTIVENESS OF LEARNING MOTIVATION THE LEARNING FACTORS IMPROVEMENT LEARNING ACTIVITY BIOLOGICAL LESSONS ЭФФЕКТИВНОСТЬ ОБУЧЕНИЯ МОТИВАЦИЯ ФАКТОРЫ ОБУЧЕНИЯ СОВЕРШЕНСТВОВАНИЕ УЧЕБНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ УРОКИ БИОЛОГИИ |
Conference name: | Акмеология профессионального образования |
Conference date: | 14-15.03.2018 |
ISBN: | 978-5-8295-0561-5 |
Origin: | Акмеология профессионального образования : материалы 14-й Международной научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2018 |
Appears in Collections: | Конференции и семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
apo_2018_14_088.pdf | 436,01 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.