Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/26292
Title: | Физическое моделирование как междисциплинарный пример преподавания информатики и физики |
Other Titles: | PHYSICAL MODELING AS INTERDISPLINARY PHYSICS AND COMPUTER SCIENCE TEACHING |
Authors: | Кротов, А. Д. Сидоренко, А. Ф. Парпиходжаев, И. Р. Бородин, И. Д. Krotov, A. D. Sidorenko, A. F. Parpihodzhaev, I. R. Borodin, I. D. |
Issue Date: | 2018 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Физическое моделирование как междисциплинарный пример преподавания информатики и физики / А. Д. Кротов [и др.] // Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2018. — № 1. — С. 73-78. |
Abstract: | Рассматриваются суть и важность задач физического моделирования в комплексном школьном образовании в старших классах. Физическое моделирование предстает как пример из физики для уроков информатики, а также как способ использования информатики в качестве инструмента в ходе физического исследования на школьном «Турнире юных физиков» The physical modelling is a large area of problems, where computer science (primarily programming) and physics go hand-in-hand, its teaching in secondary school allows for simultaneous drilling of skills, as well as understanding of CS purpose for other subjects. The physical modelling is considered as a useful Physics example for CS classes and, meanwhile as a necessary tool for a researcher in Physics for the IYPT contest |
Keywords: | ФИЗИЧЕСКОЕ МОДЕЛИРОВАНИЕ МЕЖДИСЦИПЛИНАРНЫЙ ИНФОРМАТИКА ФИЗИЧЕСКОЕ ИССЛЕДОВАНИЕ PHYSICAL MODELLING SIMULATION INTERDISCIPLINARY PROGRAMMING COMPUTER SCIENCE PHYSICAL RESEARCH |
ISSN: | 2587-6910 |
Russian Science Citation Index Identifier: | 35359274 |
Origin: | Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2018. — № 1 |
Appears in Collections: | Новые информационные технологии в образовании и науке |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
nito_2018_1_17.pdf | 701,73 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.