Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/28360
Title: Педагогическая акмеология: теория и практика реверсивного обучения
Other Titles: Pedagogical acmeology: theory and practice of reverse teaching
Authors: Дудина, М. Н.
Dudina, M. N.
Issue Date: 2019
Publisher: РГППУ
Citation: Дудина, М. Н. Педагогическая акмеология: теория и практика реверсивного обучения / М. Н. Дудина // Акмеология профессионального образования : материалы 15-й Всероссийской научно-практической конференции, 13–14 марта 2019 г., Екатеринбург. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2019. - С. 25-29.
Abstract: The article considers the issues of development and acquisition of the concept of Reverse education (also known as "inverted class," "Flipped classroom," "blended learning" "reverse teaching") in the national pedagogical acmeology and educational practice. The concept is due to dynamic sociocultural and educational transformations, promising for the development of multidisciplinary educational activities in secondary schools and general cultural, general professional and professional competencies at the university concerning the productive managing of digital resources
Поставлены вопросы развития и освоения в отечественной педагогической акмеологии и образовательной практике концепции реверсивного обучения («за рубежом известной как перевернутый класс», англ., «flipped classroom», как «смешанное обучение» – англ., «blended learning»; «обратное» обучение). Концепция обусловлена динамичными социокультурными и образовательными трансформациями, перспективна для развития универсальных учебных действий в общеобразовательной школе и общекультурных, общепрофессиональных и профессиональных компетенций в вузе в плане продуктивного освоения цифровых ресурсов
Keywords: TRADITIONAL AND INNOVATIVE EDUCATION SYSTEMS
DIGITAL RESOURCES
THE CONCEPT OF REVERSE TEACHING
INTERACTIVE TECHNOLOGIES
PERSONALITY ASSERTIVENESS
ТРАДИЦИОННОЕ И ИННОВАЦИОННОЕ ОБУЧЕНИЕ
ЦИФРОВЫЕ РЕСУРСЫ
КОНЦЕПЦИЯ РЕВЕРСИВНОГО ОБУЧЕНИЯ
ИНТЕРАКТИВНЫЕ ТЕХНОЛОГИИ
АССЕРТИВНОСТЬ ЛИЧНОСТИ
Conference name: Акмеология профессионального образования
Conference date: 13-14.03.2019
Origin: Акмеология профессионального образования : материалы 15-й Всероссийской научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2019
Appears in Collections:Конференции и семинары

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
978-5-8295-0624-7_2019_007.pdf553,46 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.