Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/28362
Title: | К проблеме модернизации психолого-педагогического образования: антрополого-акмеологический подход |
Other Titles: | To the problem of modernization of psycho-pedagogical education: anthropological and acmeological approach |
Authors: | Скуднова, Т. Д. Skudnova, T. D. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | РГППУ |
Citation: | Скуднова, Т. Д. К проблеме модернизации психолого-педагогического образования: антрополого-акмеологический подход / Т. Д. Скуднова // Акмеология профессионального образования : материалы 15-й Всероссийской научно-практической конференции, 13–14 марта 2019 г., Екатеринбург. - Екатеринбург : Издательство РГППУ, 2019. - С. 34-37. |
Abstract: | The article reveals the basic principles of anthropological and acmeological approach to the problem of modernization of psychopedagogical education based on the ideas of chelovekomernost’, transdisciplinarity, practical orientation В статье раскрываются основные принципы антрополого-акмеологического подхода к проблеме модернизации психолого-педагогического образования на основе идей человекомерности, трансдисциплинарности, практикоориентированности |
Keywords: | ONTOLOGY AND THEORY ANTHROPOLOGY SELF-DEVELOPMENT SUBJECTIVITY SELF-ACTUALIZATION CREATIVE SELF-REALIZATION REFLECTION SOCIOANTHROPOLOGICAL INTEGRITY АКМЕОЛОГИЯ АНТРОПОЛОГИЯ САМОРАЗВИТИЕ СУБЪЕКТНОСТЬ САМОАКТУАЛИЗАЦИЯ ТВОРЧЕСКАЯ САМОРЕАЛИЗАЦИЯ РЕФЛЕКСИЯ СОЦИАЛЬНО-АНТРОПОЛОГИЧЕСКАЯ ЦЕЛОСТНОСТЬ |
Conference name: | Акмеология профессионального образования |
Conference date: | 13-14.03.2019 |
Origin: | Акмеология профессионального образования : материалы 15-й Всероссийской научно-практической конференции. - Екатеринбург, 2019 |
Appears in Collections: | Конференции и семинары |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
978-5-8295-0624-7_2019_009.pdf | 1,03 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.