Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/30194
Title: Функции рекламного текста в контексте лингводидактики
Other Titles: Functions of the Advertising Text in the Context of Linguistics
Authors: Ян, Бо, Леонтьева, Т. В.
Yang, Bo, Leontyeva, T. V.
Issue Date: 2017
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Ян, Бо. Функции рекламного текста в контексте лингводидактики / Бо Ян, Т. В. Леонтьева // Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык, 2017. - № 6. - С. 183-187.
Abstract: Данная статья посвящена вопросам использования рекламного текста в обучении русскому языку как иностранному. Обосновывается мысль о лингводидактическом потенциале рекламного текста. Представлены результаты анализа научной литературы с точки зрения выделяемых исследователями функций рекламы, имеющих значение для образовательного процесса.
This article is devoted to the use of the advertising text in teaching Russian as a foreign language. This article substantiates the idea of linguo-didactic potential of the advertising text. The author presents the results of the analysis of the scientific literature from the perspective of the distinguished researchers of the functions of advertising, relevance to the educational process.
Keywords: ADVERTISING TEXT
A DIDACTIC TOOL
RUSSIAN AS A FOREIGN LANGUAGE
РЕКЛАМНЫЙ ТЕКСТ
ДИДАКТИЧЕСКОЕ СРЕДСТВО
РУССКИЙ ЯЗЫК КАК ИНОСТРАННЫЙ
ISSN: 2312-3281
Origin: Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык, 2017. — № 6
Appears in Collections:Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
sprz_2017_6_23.pdf260,57 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.