Please use this identifier to cite or link to this item:
https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/30237
Title: | Использование видеоматериалов в обучении русскому языку как иностранному |
Other Titles: | Application of Video Materials in Teaching Russian as a Foreign language |
Authors: | Масалимова, А. С. Masalimova, A. S. |
Issue Date: | 2019 |
Publisher: | Российский государственный профессионально-педагогический университет |
Citation: | Масалимова, А. С. Использование видеоматериалов в обучении русскому языку как иностранному / А. С. Масалимова // Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык, 2019. - № 8. - С. 111-116. |
Abstract: | Описаны приемы работы с видеоматериалом при обучении русскому как иностранному языку. Показано, что применение видео помогает воссозданию реальной действительности страны изучаемого языка: видеоматериалы документальных, художественных фильмов, теледебатов, интервью, рекламных роликов содержат культурологическую информацию, помогающую иностранному студенту познавать чужую культуру. Various techniques for working with video during teaching Russian as a foreign language are described. It is noted that the use of video helps to recreate the reality of the country of the language being studied, as the video materials of a documentary, literary texts, films, TV-debates, interviews, and commercials contain cultural information that helps a foreign student to learn the foreign culture. |
Keywords: | AUDIOVISUAL VIDEO MATERIAL SPEECH ENVIRONMENT MOTIVATION AUTHENTIC INDEPENDENT ACTIVITY АУДИОВИЗУАЛЬНЫЙ ВИДЕОМАТЕРИАЛ РЕЧЕВАЯ СРЕДА МОТИВАЦИЯ АУТЕНТИЧНЫЙ САМОСТОЯТЕЛЬНАЯ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬ |
ISSN: | 2312-3281 |
Origin: | Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык, 2019. — № 8 |
Appears in Collections: | Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
sprz_2019_8_16.pdf | 319,17 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.