Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/30289
Title: Подготовка специалистов инженерного профиля с применением 2D- и 3D-графики
Other Titles: PREPARATION OF ENGINEERING PROFILES SPECIALISTS USING 2D AND 3D GRAPHICS
Authors: Новгородова, Н. Г.
Novgorodova, N. G.
Issue Date: 2019
Publisher: РГППУ
Citation: Новгородова, Н. Г. Подготовка специалистов инженерного профиля с применением 2D- и 3D-графики / Н. Г. Новгородова // Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2019. — № 2. — С. 121-126.
Abstract: Considered the difficulties in teaching today’s youth with “klipovoy thinking.” The necessity of changing the format of presentation of teaching material in higher education is shown, innovative technologies based on 2D and 3D visualization, in particular, intellect maps and images in 3D graphics, as well as independent work in the form of course design, which requires the introduction of long classroom sessions with a teacher in the educational process, are Proposed.
Рассмотрены трудности в обучении современной молодежи, обладающей клиповым мышлением. Показана необходимость изменения формата изложения обучающего материала в высшей школе, предложены основанные на 2D- и 3D-визуализации инновационные технологии, в частности интеллект-карты и изображения в 3D-графике, а также самостоятельная работа в виде курсового проектирования, которая требует внедрения в учебный процесс длительных аудиторных занятий с преподавателем.
Keywords: CLIP THINKING
TEACHING MATERIAL
INDEPENDENT WORK OF STUDENTS
COURSEWORK DESIGNING
PROCESS OF LONG CLASSROOM STUDIES
КЛИПОВОЕ МЫШЛЕНИЕ
ОБУЧАЮЩИЙ МАТЕРИАЛ
САМОСТОЯТЕЛЬНАЯ РАБОТА СТУДЕНТОВ
КУРСОВОЕ ПРОЕКТИРОВАНИЕ
ПРОЦЕСС ДЛИТЕЛЬНЫХ АУДИТОРНЫХ ЗАНЯТИЙ
ISSN: 2587-6910
Russian Science Citation Index Identifier: 41163785
Origin: Новые информационные технологии в образовании и науке. — 2019. — № 2
Appears in Collections:Новые информационные технологии в образовании и науке

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
nito_2019_2_25.pdf687,71 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.