Please use this identifier to cite or link to this item: https://elar.rsvpu.ru/handle/123456789/30715
Title: К вопросу о структурных компонентах коммуникативной компетенции
Other Titles: On Structural Components of Communicative Competence
Authors: Стурикова, М. В.
Sturikova, M. V.
Issue Date: 2016
Publisher: Российский государственный профессионально-педагогический университет
Citation: Стурикова, М. В. К вопросу о структурных компонентах коммуникативной компетенции / М. В. Стурикова // Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык, 2016. - № 5. - С. 129-135.
Abstract: An attempt to distinguish the structural components of communicative competence is made. An analysis of the concept “communicative competence” is presented, itsdefinitionis formulated, its content and structureare presented. It is noted that, as it is interdisciplinary, the communicative competence plays an important role both in educational and professional activities.
Предпринята попытка выделения структурных компонентов коммуникативной компетенции. Представлен анализ понятия «коммуникативная компетенция», сформулирована его дефиниция, представлены ее содержание и структура. Отмечается, что, являясь метапредметной, коммуникативная компетенция играет важную роль как в учебной, так и в профессиональной деятельности человека.
Keywords: COMMUNICATIVE COMPETENCE
GENERAL CULTURE COMPETENCE
PROFESSIONALLY-ORIENTED COMMUNICATIVE COMPETENCE
COMPONENTS OF COMMUNICATIVE COMPETENCE
КОММУНИКАТИВНАЯ КОМПЕТЕНЦИЯ
ОБЩЕКУЛЬТУРНАЯ КОМПЕТЕНЦИЯ
ПРОФЕССИОНАЛЬНО ОРИЕНТИРОВАННАЯ КОММУНИКАТИВНАЯ КОМПЕТЕНЦИЯ| КОМПОНЕНТЫ КОММУНИКАТИВНОЙ КОМПЕТЕНЦИИ
ISSN: 2312-3281
Origin: Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык, 2016. — № 5
Appears in Collections:Социокультурное пространство России и зарубежья: общество, образование, язык

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
sprz_2016_5_015.pdf684,32 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.